STRESUL OXIDATIV

Stresul oxidativ

Stresul oxidativ este unul dintre principalii dușmani ai sănătății și frumuseții. Astăzi vom afla împreună cum să ne ferim de efectele nocive ale stresului oxidativ și ce soluții avem la îndemână.

Ce este stresul oxidativ, ce efecte are și cum îl putem diminua

Stresul oxidativ își face simțite efectele atunci când apare un dezechilibru între radicalii liberi și antioxidanți. Antioxidanții ajută corpul să lupte cu radicalii liberi și să se refacă, după eliminarea toxinelor.

Procesul de oxidare se produce atunci când metabolismul transformă glucoza în energie, când sistemul imunitar se luptă cu agenții patogeni sau când eliminăm alte toxine acumulate în organism. Oxidarea este și  unul dintre principalele efecte ale stresului.

Consecințele stresului oxidativ

Stresul oxidativ ne pune organismul la grea încercare: din cauza lui, radicalii liberi ajung sa afecteze și să deterioreze celulele, proteinele și ADN-ul. Astfel, se creează o predispoziție pentru apariția afecțiunilor neurologice și psihice, a bolilor canceroase, a aterosclerozei și a diabetului. În plus, rezistența sistemului imunitar față de infecții scade.

Același proces se află și la originea îmbătrânirii premature și la degradarea pielii și a părului.

Simptome:

  • ești mereu obosit/ă, fără un motiv aparent;
  • ai dureri musculare sau articulare inexplicabile;
  • suferi de pierderi de memorie și ai dificultăți de concentrare;
  • ai părul uscat iar ridurile devin mai tot mai multe și mai adânci, într-un interval scurt de timp;
  • suferi de infecții recurente.

Cum îl combatem

Asigurarea unei cantități suficiente de antioxidanți din alimentație și/sau suplimente alimentare ar trebui să combată dezechilibrele generate de stresul oxidativ. Printre aceștia se numără: coenzima Q10, acidul folic, anumite minerale (seleniul, manganul, zincul, cuprul) și vitamine (A, B1, B2, B6, B12, C, E).

Stresul Oxidativ - Banner

Așadar, consumați fructe și legume cât mai proaspete, de preferat de sezon, semințe, nuci, pește și fructe de mare, ulei de măsline și ceai verde, cacao, cafea (cu moderație). Dacă necesarul de antioxidanți nu poate fi acoperit doar din alimentație, apelați la soluția suplimentelor alimentare disponibile în farmacii.

În seară această, pe PortalMed, împreună cu doamna doctor Paula Popiel, discutăm despre stresul oxidativ, iar doamna doctor răspunde la întrebările voastre. De la 20.30, LIVE pe pagina de Facebook PortalMed și canalul de Youtube.

Adaugă un comentariu

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH