Cele mai indicate diete pentru femeile trecute de 50 de ani

Cele mai indicate diete pentru femeile trecute de 50 de ani

Pentru femeile care încearcă să treacă cu grație în etapele ulterioare ale vieții, numărul mare de opțiuni de dietă este amețitor – și nu toate sunt bune pentru sănătate. Multe femei cu vârsta peste 50 de ani caută diete care să susțină funcția inimii sau a creierului, să ajute la controlul simptomelor menopauzei sau să le îmbunătățească starea generală de sănătate.

Iată care sunt cele mai bune 5 diete pentru femeile de peste 50 de ani, recomandate de specialiștii în sănătate, conform Healthline.com.

1. Cea mai bună din toate punctele de vedere: dieta mediteraneeană

Dieta mediteraneeană este considerată în mod constant ca fiind unul dintre cele mai sănătoase tipare de alimentație pentru aproape oricine, inclusiv pentru femeile de peste 50 de ani. Această dietă se caracterizează prin conținutul său scăzut de grăsimi saturate, cuprinde în principal legume, leguminoase, fructe, nuci și cereale integrale și prezintă uleiul de măsline ca sursă principală de grăsime adăugată. Deși dieta mediteraneeană este predominant pe bază de plante, include și cantități moderate de pește și lactate, precum și cantități mici de ouă, păsări de curte și carne roșie. Zeci de ani de cercetări demonstrează că această dietă vă reduce riscul de apariție a diferitelor boli cronice legate de vârstă, cum ar fi bolile de inimă, diabetul, cancerul și declinul mental. Un studiu a asociat, de asemenea, dieta mediteraneeană cu un risc redus cu 30% de obezitate la femeile aflate în peri- și postmenopauză.

2. Cea mai bună pentru sănătatea inimii: dieta DASH

Potrivit Centrului pentru Controlul și Prevenirea Bolilor din S.U.A., bolile de inimă sunt una dintre principalele cauze de deces pentru femeile cu vârsta peste 50 de ani. Mai mult, rata tensiunii arteriale crescute – un factor major de risc pentru bolile de inimă – crește semnificativ după apariția menopauzei. Abordările dietetice de tip DASH sunt concepute în primul rând pentru a preveni și trata hipertensiunea arterială. Aceasta se caracterizează prin aportul scăzut de sodiu și accentul pus pe alimentele bogate în calciu, potasiu și magneziu. Dieta DASH cuprinde în principal legume, fructe și lactate cu conținut scăzut de grăsimi, urmată de cantități moderate de cereale integrale, leguminoase, nuci, semințe, pește și păsări de curte. Carnea roșie și dulciurile sunt în general evitate, dar permise ocazional, iar carnea procesată este interzisă. Această dietă contribuie și la scăderea colesterolului din sânge și la controlarea glicemiei.

3. Cea mai bună pe bază de plante: dieta flexitariană

Dieta flexitariană este un plan semi-vegetarian, predominant pe bază de plante, dar, ocazional, include carne, ouă, lactate și pește. Un studiu australian asupra sănătății femeilor a sugerat că vegetarienii și veganii prezintă un risc mai mare de aport insuficient de substanțe nutritive, precum fierul și grăsimile omega-3, care sunt importante pentru sănătatea femeilor. Comparativ cu astfel de diete stricte, dieta flexitariană oferă mai mult fier și omega-3 din alimente precum carnea roșie și peștele. De asemenea, tinde să fie mai bogată în calciu – un nutrient important pentru păstrarea sănătății oaselor la femeile aflate în postmenopauză. Cercetările timpurii sugerează că acest tip de alimentație oferă beneficii suplimentare pentru greutatea corporală, sănătatea inimii și prevenirea diabetului.

4. Cea mai bună pentru sănătatea creierului: dieta MIND

Vârsta și sexul sunt factori de risc primari pentru demență, a căror prevalență este semnificativ mai mare la femei decât la bărbați. De fapt, aproximativ două treimi dintre persoanele cu boală Alzheimer – cea mai frecventă formă de demență – sunt femeile. Dieta MIND a fost dezvoltată pentru a reduce riscul bolii Alzheimer și a altor tipuri de declin mental legat de vârstă. MIND este un acronim pentru „Intervenție mediteraneeană-DASH pentru întârziere neurodegenerativă”. După cum sugerează și numele, combină elemente ale dietei mediteraneene și ale dietelor DASH, despre care s-a dovedit că susțin sănătatea creierului. Dieta se bazează pe alimentele precum cereale integrale, fructe de pădure, verdețuri și legume verzi, fasole, ulei de măsline și pește gras. Alimentele prăjite, carnea roșie, untul, brânza și dulciurile sunt evitate.

5. Cea mai bună soluție pentru femeile care s-au săturat de diete: mâncatul intuitiv

Dacă ați încercat nenumărate diete la modă și sunteți gata să renunțați definitiv la acestea, consumul intuitiv de alimente poate fi soluția perfectă. Alimentația intuitivă a fost creată de dieteticienii care susțin că dieta cronică provoacă vătămări fizice și psihologice. Alimentația intuitivă cuprinde 10 principii fundamentale bazate pe concepte precum a face pace cu mâncarea, a-ți onora sănătatea și a face față emoțiilor fără a folosi alimente. Niciun aliment nu este interzis și nici o regulă nu reglementează dimensiunile porțiilor sau calendarul meselor. În schimb, scopul este de a vă ajuta să reînvățați cum să ascultați foamea naturală și indiciile de plinătate ale corpului, astfel încât să nu mai depindeți de o anumită dietă pentru a vă hrăni mental sau fizic. Un studiu recent a legat alimentația intuitivă de o sănătate psihologică îmbunătățită și de un risc redus de alimentație dezordonată.

Dacă sunteți o femeie cu vârsta peste 50 de ani, trebuie să luați în calcul că cea mai bună dietă este cea pe care o puteți menține pe termen lung – și poate să nu arate la fel ca aceea urmată de prietena, sora sau vecina dumneavoastră. Dieta ar trebui să includă alimente care vă plac, să vă ajute să vă simțiți mai bine și să-i ofere corpului toți nutrienții de care are nevoie. De aceea, înainte de a adopta orice dietă, este recomandabil să vă adresați unui nutriționist, care va ține cont și de starea generală de sănătate a fiecărei persoane în parte, astfel încât dieta să devină un câștig, și nu o pierdere, din această perspectivă.

Adaugă un comentariu

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH