Sănătate cu legume și fructe verzi

legume fructe verzi

Fructele și legumele sunt o parte foarte importantă a oricărei diete sănătoase, căci ele oferă organismului numeroase substanțe nutritive. Cu cât fructele și legumele sunt mai variate, cu atât dieta va fi mai bogată în nutrienți. Ideal ar fi ca omul să profite de fiecare sezon în parte pentru a include în meniu verdețuri proaspete care să contribuie în mod substanțial la păstrarea unei sănătăți de fier, însă nici cele care se găsesc în tot timpul anului nu sunt de neglijat.

Are vreo importanță culoarea alimentelor pe care le consumăm? Se pare că răspunsul este un da categoric. Grupate pe culori, fructele și legumele ne sunt indispensabile. Fiecare dintre grupe conține diverși nutrienți care hrănesc organismul, făcând ca toate organele să funcționeze bine, ca pielea să fie sănătoasă, ca multe dintre boli să stea departe de noi pe termen cât mai lung etc.

Asta nu înseamnă că trebuie să facem câte o cură de fructe roșii, apoi una de legume albe, de exemplu. Nu. Trebuie doar să învățăm să le combinăm în mod inteligent, în așa fel încât organismul să primească zilnic aportul de nutrienți de care are nevoie.

Medici nutriționiști din întreaga lume recomandă consumul zilnic de fructe și legume verzi pentru beneficiile pe care acestea le aduc organismului uman. Printre cele mai importante se află protecția contra cancerului, această cumplită boală a lumii moderne pentru care nu s-a găsit încă un leac garantat. Putem ajuta organismul să lupte oferindu-i armele potrivite.

Legumele și fructele verzi trebuie să fie parte din orice dietă, dar și din meniul zilnic al oricărui om, indiferent de vârstă, activități sau stare de sănătate. Acestea sunt bogate în fibre, conțin potasiu, calciu și vitaminele A, C, E și K. Dintre fitonutrienți, fructele și legumele verzi conțin luteină, izoflavone și zeaxantină.

O dietă bogată în legume și fructe verzi reduce riscul de obezitate, scade tensiunea arterială și nivelul colesterolului din sânge, protejează organismul împotriva bolilor de inimă. De asemenea, dieta bogată în tot ceea ce înseamnă plante verzi contribuie la încetinirea procesului de îmbătrânire și îmbunătățește starea plămânilor, a celulelor și a vederii. Contribuie în mod esențial la procesul de digestie și stimulează activitatea sistemului imunitar.

Fructe verzi

  • kiwi
  • avocado
  • struguri
  • mere
  • pere
  • lămâie verde

Legume verzi:

  • broccoli
  • dovlecei
  • castraveți
  • fasole verde
  • varză
  • salată
  • varză de Bruxelles
  • frunze de țelină
  • spanac
  • ceapă verde
  • ardei gras verde
  • usturoi verde

Condimente verzi:

  • busuioc
  • mentă
  • frunze de pătrunjel
  • salvie
  • rozmarin
  • coriandru
  • cimbru

O dieta echilibrată este cheia sănătății. Organismul are nevoie deopotrivă de carbohidrati, proteine, lipide etc. Din acest motiv este recomandat ca din meniul zilnic să nu lipsească lactatele, carnea, cerealele și, desigur, fructele și legumele. Acestea pot fi mâncate crude, coapte sau fierte la fiecare dintre mesele zilei (mic dejun, prânz și cină).

Fructele și legumele verzi nu doar că își vor aduce aportul de nutrienți, dar vor stimula și apetitul datorită culorii vibrante.

 

Adaugă un comentariu

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH