Imunitatea în timpul sarcinii

Imunitatea în timpul sarcinii

A da naștere unui copil este un lucru pe care multe femei și-l doresc măcar o dată în viață, dar care aduce cu sine o serie de schimbări care necesită grijă mare și atenție sporită. Este știut faptul că, după ce femeia rămâne însărcinată, se produc schimbări la nivelul tuturor sistemelor, inclusiv în ceea ce privește sistemul imunitar.

Imunitatea în sarcină

Sistemul imunitar trebuie să se adapteze din mai multe puncte de vedere. Pe de o parte, trebuie să nu respingă fătul, întrucât jumătate din gene sunt ale tatălui și ar putea să-l considere străin (se întâmplă exact ca la un transplant de organe, când „obiectul străin” este văzut în același timp și ca parte a sistemului, și ca parte străină), iar pe de altă parte trebuie să ofere mai multă protecție, atât pentru mamă cât și pentru făt.

În timpul sarcinii, anumite acțiuni ale sistemului imunitar sunt mai puternice, în timp ce altele sunt încetinite sau suprimate. În acest fel, se realizează un echilibru în prevenirea îmbolnăvirii atât a mamei cât și a copilului. Totuși, pentru că sistemul imunitar depune un efort suplimentar pentru a-i proteja pe mamă și pe făt, există un risc crescut la infecții.

Recomandări

Există o serie întreagă de lucruri pe care le putem face pentru a preveni pe cât se poate aceste infecții, începând cu a ține cont de lista de lucruri interzise (fructele de mare, alcoolul, țigările etc.) și continuând cu suplimente recomandate în timpul sarcinii sau care, din contră, trebuie evitate.

Pentru început e bine de știut că orice suplimente din plante, vitamine, minerale vă gândiți să luați, este neapărat nevoie să anunțați și medicul care vă monitorizează sarcina! Unele pot fi de folos, dar altele pot să dăuneze.

Suplimente recomandate

  • Probiotice – sunt microorganisme vii care întrețin sănătatea aparatului digestiv și, de asemenea, ajută la buna funcționare a sistemului imunitar. Studiile arată că, administrate în timpul sarcinii, probioticele reduc riscurile de diabet gestațional, depresie postpartum, eczeme și dermatite. Cercetările în privința probioticelor și a efectelor lor sunt în continuă desfășurare.
  • Acid foliceste recomandat zilnic în anumite cantități (întrebați medicul!), pentru a reduce riscurile de anomalii congenitale și de defecte ale tubului neural.
  • Vitamina D – este foarte importantă ținerea sub observație a valorilor de vitamina D din sânge. Deficitul acestei vitamine în timpul sarcinii crește riscul de diabet gestațional, naștere prematură, cezariană, preeclampsie. Suplimentele de Vitamina D sunt necesare, dar doza necesară o va stabili medicul specialist.
  • Fier – lipsa de fier produce anemie, ceea ce poate duce la naștere prematură, depresie postnatală sau anemie infantilă. Suplimentele de fier sunt necesare, iar doza va fi mărită în cazurile de deficiență.
  • Magneziu – este extrem de important în funcționarea normală a sistemului imunitar, muscular și nervos. Deficiența acestui mineral în timpul sarcinii poate duce la hipertensiune și naștere prematură.
  • Ulei de pește – utilizarea acestui supliment ar putea avea efecte benefice asupra dezvoltării creierului fătului și asupra vederii sale.
  • Vitamine prenatale – reduc riscul de naștere prematură și de preeclampsie și conțin numeroși nutrienți necesari în timpul sarcinii.

Anumite vitamine și suplimente, inclusiv pe bază de plante, trebuie administrate cu precauție sau chiar evitate. Printre acestea se numără:

  • Vitamina A– este importantă pentru organism, dar o cantitate prea mare poate face rău. Este stocată în ficat și poate avea efecte toxice sau poate duce la nașterea unui copil cu defecte congenitale.
  • Vitamina E – deși are un rol important în funcționarea sistemului imunitar, nu este recomandată administrarea de suplimente pe bază de vitamina E, întrucât ar putea crește riscul de dureri abdominale sau de ruptură prematură a sacului amniotic.
  • Pelinul;
  • Angelica.

Adaugă un comentariu

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH