Influența alimentației asupra diabetului

alimentatie diabet

Există mai multe tipuri de diabet, până în prezent clasificarea făcându-se între diabet zaharat de tip 1, diabet zaharat de tip 2 și diabet gestațional. Ca urmare, nu se poate vorbi despre o alimentație general valabilă în diabet. Indiferent de tipul de diabet cu care te confrunți, trebuie să consulți dieteticianul pentru sfaturi specifice. Totuși, există recomandări generale care pot ajuta la gestionarea glicemiei, tensiunii arteriale și nivelului de colesterol, precum și la gestionarea greutății și reducerea riscului de complicații ale diabetului, inclusiv probleme cardiace și accidente vasculare cerebrale.

Sfaturi de alimentație în diabet

  • Alege carbohidrați sănătoși – Toți carbohidrații afectează nivelul glicemiei, de aceea este important să cunoaștem alimentele care conțin carbohidrați și să alegem variantele benefice nouă. Surse sănătoase de carbohidrați sunt: cereale integrale precum orez brun și ovăz integral, fructe și legume, leguminoase precum năut, fasole și linte, lactate neîndulcite. În același timp, este importantă și reducerea alimentelor cu conținut scăzut de fibre, cum ar fi pâinea albă, orezul alb și cerealele extrem de procesate.
  • Redu consumul de zahăr și sare – Pentru că renunțarea radicală la zahăr poate fi dificilă, abordează o renunțare treptată și alege îndulcitori artificiali. Reducerea zaharurilor adăugate ajută la controlul nivelului glicemiei și la scăderea în greutate. În același timp, consumul de sare crește riscul de tensiune arterială mare, boli de inimă și accident vascular cerebral. Pentru că multe alimente preambalate conțin deja sare, verifică etichetele alimentare și alege-le pe cele cu mai puțină sare. De asemenea, gătitul de la zero te ajută să ai control asupra cantității de sare pe care o consumi.
  • Alege grăsimile sănătoase – Cu toții avem nevoie de grăsime în alimentația noastră. Dar diferite tipuri de grăsimi afectează sănătatea în moduri diferite. Tocmai de aceea, grăsimile saturate și nesănătoase (produse de patiserie, produse de origine animală, produse alimentare procesate) trebuie înlocuite cu grăsimile din alimente precum nuci, semințe, avocado, pește gras, ulei de măsline.
  • Nu uita de sport – Disciplina alimentară merge mână în mână cu activitatea fizică. Sportul contribuie la gestionarea diabetului și la reducerea riscului de probleme cardiace. Explicația constă în faptul că determină creșterea cantității de glucoză folosită de mușchi și ajută organismul să folosească insulina mai eficient. Vizează cel puțin 150 de minute de activitate fizică de intensitate moderată pe săptămână.

Adaugă un comentariu

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH