Certificatul digital european va putea fi obținut, începând cu 1 iulie a.c., de pe platforma la care autoritățile lucrează în prezent, conform informațiilor oferite de Andrei Baciu, secretar de stat în Ministerul Sănătății. Astfel, va fi creat un website, unde fiecare cetățean își va face un cont și, după completarea datelor solicitate, va primit pe e-mail un link de unde îl poate descărca. Informații pe care acesta le va include se referă la vaccinare, la recuperare (faptul că s-a trecut prin boală) și la absența infectării, dată de un rezultat RT PCR negativ.
Un asemenea document digital se impune din cauza existenței multor laboratoare care emit certificate de testare. Drept urmare, este necesară o abordare unică la nivel european pentru a facilita călătoriile între statele membre UE și pentru a limita timpul petrecut în punctele vamale. Certificatul va fi descărcat și prezentat la frontieră, fie în format tipărit, fie pe telefonul mobil, pentru a se scana codul QR generat.
„A venit sezonul estival, situația epidemiologică s-a îmbunătățit datorită măsurilor adoptate și a vaccinării, astfel că s-au putut ridica diversele restricții și, mai mult decât atât, s-au intensificat activitățile de turism, care vor veni la pachet cu o creștere a mobilității”, a declarat Andrei Baciu în cadrul unei conferințe de presă.
La implementarea sistemului informatic, Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) lucrează de peste două luni, iar recent a fost realizat cu succes un test cu gateaway-ul european, potrivit lui Cătălin Chirca.