Alimente care stimulează memoria și concentrarea

Alimente care stimulează memoria și concentrarea

Este știut încă din timpuri străvechi că absolut tot ceea ce mâncăm ne influențează starea de sănătate. Cu atât mai mult în epoca modernă se pune accentul pe o alimentație cât mai sănătoasă. Ceea ce mâncăm are impact asupra noastră în foarte multe feluri. Mâncarea ne dă energie, ne poate oferi o stare de bine, ne ajută să ne menținem o greutate corporală optimă și să susținem organismul în incercarea lui de a funcționa perfect.

Mens sana in corpore sano

Este știut faptul că 20% din energia pe care o acumulăm din alimente este folosită de creier. Ceea ce mulți nu știu este că anumite alimente sunt mai bune pentru creier decât altele, deoarece stimulează concentrarea și memoria. Fie că ne dorim să învățăm, fie că doar vrem să ne reamintim mai târziu ceea ce am trăit/aflat astăzi, fie că vrem să ne protejăm de Alzheimer, soluția este să avem în meniul zilnic alimentele potrivite.

Pentru a funcționa la capacitate maximă, creierul are nevoie de anumiți nutrienți.

Pește gras

Peștele gras este foarte bogat în acizi grași esențiali. Omega 3 este o grăsime sănătoasă care nu poate fi produsă de organism, așa că trebuie procurată din alimente. Este absolut esențială bunei funcționări a creierului, inimii, articulațiilor și, în general, a întregului corp. Principalele surse de Omega 3 sunt: macroul, somonul, sardinele, heringul, păstravul, hamsiile.

Nuci, migdale, alune

Bogate în vitamina E și în acizi grași esențiali, nucile, alunele și migdalele ar trebui să fie prezente în meniul zilnic al fiecărui om, dar preponderent al celor care studiază și care vor să amâne pe cât posibil declinul memoriei și al concentrării. Un bol cu nuci, migdale și alune din care să ciuguliți în timp ce învățați va fi hrana perfectă pentru creier.

Broccoli

Broccoli este un super-aliment bogat în calciu, fier, vitaminele A, C, D și K, fibre, nutrienți esențiali. Nivelul ridicat de antioxidanti din broccoli contribuie, de asemenea, la eliminarea radicalilor liberi, făcând să crească fluxul sanguin și reducând daunele celulare. În cuvinte simple, broccoli este alimentul care nu trebuie să lipsească din meniul fiecărui om, pentru că are o contribuție semnificativă în păstrarea sănătății și buna funcționare a creierului.

Afine

Aceste fructe sunt foarte bogate în flavonoide. Proprietățile lor antioxidante deschid căi de comunicare între neuroni, ceea ce înseamnă că îmbunătățesc memoria, capacitatea de a învăța și funcțiile cognitive. Toate fructele de pădure comestibile disponibile pe piață au aceleași proprietăți.

Roșii

Acestea conțin un antioxidant numit licopen, despre care se crede că poate proteja contra acțiunii radicalilor liberi asupra celulelor. Este recomandat inclusiv pentru protejarea contra Alzheimer și Parkinson.

Semințe

Semințele, în principal de dovleac și de floarea soarelui, sunt o sursă minunată de Omega-3, zinc și proteine capabile să îmbunătățească memoria și starea de spirit. Pot fi mâncate crude, în salate, presărate peste pâinea făcută în casă etc.

Cereale integrale

Acestea au un indice de glucoză scăzut, ceea ce înseamnă că glucoza din ele va fi dizolvată lent în fluxul sanguin, ducând astfel la niveluri ridicate de concentrare și memorare pe parcursul întregii zile. Alegeți orez, paste făinoase și pâine făcute din cereale integrale.

Alte surse de Omega-3

Dintre sursele bune, non-animale, vom aminti uleiul din semințe de in, soia, semințele de cânepă și chia, uleiul de nucă, uleiul de rapiță, fisticul, spanacul, avocado. Alte alimente cu indice de glucoză scăzut sunt fasolea boabe și leguminoasele.

Adaugă un comentariu

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH