Psihiatrie

Există viață după despărțire. Cum poți trece peste momentul destrămării relației

Despărțirile și emoțiile pe care acestea le aduc în viețile celor decepționați sunt complicate. Confuzia, suferința și durerea sunt reacții perfect normale atunci când intervine despărțirea. Chiar și atunci când doi parteneri decid să se separe în condiții amiabile, cu siguranță se dezvoltă sentimente care îi fac să se simtă inconfortabil. Și totuși, există viață și după despărțire. Aspectele mai puțin plăcute care decurg din destrămarea unei relații nu sunt tot timpul cele mai tragice. Viața își urmează cursul și aveți șansa de a începe o nouă etapă. Aflați totul din acest articol.

Ce trebuie să faci atunci când treci printr-o despărțire

Există mai multe aspecte de care ar trebui să ții cont atunci când treci printr-o despărțire, pentru a putea procesa în favoarea ta emoțiile care se nasc în urma separării. Specialiștii healthline.com vin cu o serie de sfaturi ce te-ar putea ajuta să faci față unei despărțiri:

  1. Stabilește limite – atunci când te-ai despărțit de partener, este important să stabilești limite clare cu privire la ceea ce aveți de făcut, după acel moment. Acest demers vă va ajuta pe amândoi să vă puteți trăi viețile separat, fără a mai interacționa din punct de vedere emoțional.
  2. Acordă-ți mai mult timp pentru tine – chiar dacă ați decis ca după despărțire să rămâneți prieteni, poate că este bine să îți faci mai mult timp pentru tine și nevoile pe care le ai. Ia o pauză de la discuțiile și ieșirile pe care ați decis să le aveți în calitate de prieteni. Vindecarea emoțională este importantă!
  3. Respectă nevoile celuilalt – dacă după despărțire ați decis să rămâneți totuși prieteni, dar celălalt partener refuză această idee, trebuie să accepți și să respecți dorința acestuia. Renunță să-l mai cauți, să-i scrii sa să discuți cu prietenii pe care i-ați avut în comun despre partenerul cu care nu mai ești împreună.
  4. Scapă de tristețe – emoțiile pe care despărțirea le declanșează sunt greu de procesat și de acceptat. Dar trebuie să știi că este normal să simți tristețea, să plângi sau să ai regrete. Eliberează toate aceste emoții pentru a scăpa de presiunea emoțională pe care despărțirea o pune asupra psihicului tău.

Trăiește cât mai mult în prezent – nu lăsa trecutul să-ți acapareze viața. Renunță să te mai gândești la ceea ce a fost și la momentele petrecute alături de partenerul de care te-ai despărțit. Chiar dacă procesul este greu de pus în practică, pentru a scăpa de suferința provocată de despărțire, trebuie să trăiești cât mai mult în prezent. După orice despărțire, întâlnește-te cu persoanele pe care îți face plăcere să le vezi sau fă activități care-ți stimulează creativitatea și te pun cât mai mult în valoare.

Cui ceri ajutorul după despărțire

Dacă simți că îți este greu să faci față unei despărțiri, atunci poate că este timpul să ceri ajutorul unei persoane din anturajul tău. Discută tot ceea ce te frământă cu persoanele în care ai cea mai mare încredere și care, probabil, au trecut prin experiențe similare cu a ta. De asemenea, poți cere sfatul unui terapeut, care să te ajute să procesezi emoțiile provocate de despărțire. Iată câteva aspecte legate de importanța vizitiei la psiholog, (https://portalmed.ro/psihiatrie/importanta-vizitei-la-psiholog/)  atunci când treci printr-o despărțire:

  • Un psiholog te poate ajuta să accepți emoțiile negative – este o etapă prin care accepți și recunoști toate gândurile și emoțiile care îți provoacă temeri.
  • Te poate susține să conștientizezi mai mult sinele – vei reuși să-ți analizezi reacțiile atunci când trăiești experiențe care-ți fac plăcere.
  • Te va îndruma să-ți asumi noi angajamente – după ce ai suferit o despărțire, un terapeut te poate ajuta să-ți asumi noi responsabilități.

Când este momentul să începi o nouă relație?

Cu siguranță nu vrei trăi în singurătate și îți vei putea găsi un alt partener, după despărțirea suferită. Potrivit bustle.com, există anumite etape pe care cineva trebuie să le parcurgi astfel încât să te poți implica într-o nouă relație:

  • Ai încredere în rine
  • Ai învățat suficiente lucruri despre tine
  • Te simți confortabil în singurătate
  • Te simți gata pentru o nouă relație
  • Nu mai aștepți ca fostul partener să se întoarcă la tine
Articole recomandate
Afecțiuni neurologicePsihiatrie

Exerciții pentru stimularea memoriei și concentrării

2 Minute
Creierul este cel mai complex organ, jucând un rol important în ceea ce privește procesele de memorare și de concentrare….
Psihiatrie

Claustrofobia - cauze, simptome, tratament

3 Minute
Claustrofobia reprezintă o tulburare de anxietate provocată de frica de spații înguste. Ea se poate manifesta prin teama de a…
Psihiatrie

Gamofobia sau teama de căsătorie

3 Minute
Potrivit explicațiilor specialiștilor, fobia reprezintă frica exagerată față de situații sau lucruri care pot reprezenta un pericol. Unii dintre oameni…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.